Bezpečnost pro cestující v Ostravě

Bezpečnost pro cestující v OstravěBezpečnost pro cestující v Ostravě

Dopravní podnik Ostrava (DPO) vytvořil novou kampaň „Už to nevidíme černě“, pomocí které se chce zaměřit na černé pasažéry a porušování podmínek přepravy. S touto kampaní přišly také nové podmínky pro vymáhání pokut.

Kampaň by měla zlepšit komfort cestujících a především bezpečnost v dopravních prostředcích.

Dopravní podnik je největší společností ve městě Ostrava a je tudíž dotován městem, a to částkou větší než jedna miliarda korun.

 

Fakta dopravního podniku Ostrava:

  • Počet nezaplacených pokut: 554 405
  • Počet dlužících cestujících: 74 772
  • Počet osob vyloučených z přepravy: 8 442 (od dubna 2017)
  • načerno jezdí zhruba 6 % cestujících
  • zhruba tři čtvrtiny černých pasažérů jezdí na černo opakovaně
  • evidujeme rekord u jednoho cestujícího za posledních 5 let 377 přistižení

Jaké změny můžou cestující očekávat?

 

Hlavní změnou jsou asistenti přepravy, kteří pomáhají cestujícím a spolupracují s městskou policií na dodržování podmínek přepravy. Pokud asistent přepravy narazí na černého pasažéra, pak je povinen ho z vozidla vyloučit neprodleně. Asistenti jsou doprovázeni městskými strážníky, kteří jsou schopni podat informace o spojích dopravního podniku, pomáhají maminkám s kočárky či starším lidem.

Vyšší pokuty budou platné od 1. ledna 2018. Pokuta přímo na místě se zvýší ze 700 korun na 1000 korun. V současné době je v evidenci více než půl milionu nezaplacených pokut, které dohromady činí částku sedm set milionů korun.

Další změnou je tzv. „amnestie“, kdy dlužníci, kteří si zakoupí do vánoc tohoto roku minimálně půlroční jízdenku, budou osvobozeni od dluhů. Přibližně tři čtvrtiny černých pasažérů využívá jízdy bez platného cestovního dokladu opakovaně.